Friday, July 6, 2012

Kening pantis lelaki


waktu mula2 sampai Japan.. still nak menyesuaikan diri dengan new environment lah kan.. ni second time kot Jejak kaki kat japan.. tak la peghak sangat.. org kedah kata.. bayank benda yang nak kena belajaq dan sesuaikan.. dulu kat Malaysia..ramai org tengok aku first impression they all akan kata aku org KL.. hikhikhik.. (tak bangga pun!!).. sampai la aku BUKAK MULUT!! tuuudddiahh!! Naalllaaa punya mamak pekkkat dok keluaq dah.. hahaha.. actually my nenek moyang migrated from the middle east and India.. mix marriage etc.. jumpak la pulak family bapak aku yang kacukkan Siam bagai.. maka jadi lah specis aku neh.. cam citer The Amazing Spiderman 3D yang aku tengok semalam tu..

anyhow, kalau kat malayisa aku cam stylo la jugak.. hakhakhak.. perasan tahap gaban,, tapi bila mai sini mak ai.. semua org nampak cam retiss... baju jangan cakap la.. nak lawan susah la kot.. sebab mahai sangat barang kat sini..
duet tadak.. kalau kat malayisa.. artis ngan rakyat biasa macam langit ngan bumi.. kat sini.. rakyat BIASA rata2.. sekali pandang rasa cam artis tersasar lokasi pengambaran!! Japanese men biasanya ada gaya.. style tersendiri.. mostly unique.. they all jugak tak hiraukan apa pendapat orang tentang pakaian they all atau penampilan diri.. bila cakap pasai penampilan diri neh.. aku hampir kaget dan berbuih mulut tengok kening mamat2 jepun nih..




First time aku masuk lam lab.. dah nampak dah.. sekilas ikan di air sudah kutahu jantan ka betina.. ni kan pula kening depa tuh..In japan, they all use the term "Soushoku danshi" which literally means "Vegetarian boys". It refers to the kind of guy who is feminine and a bit shy, but no!! they are not gay. We also say "Nikushoku danshi" = "Carnivore boys" referring to more masculine guys. (tetiba terimagine Sumo restler!!) Just like in anywhere else in the world, everyone has their own style, their own types, and their own ideas of what looks good. In Japan there just so happens to be a style for guys that makes them look kind of feminine. And maybe because of manga culture, some girls are actually into "beautiful" "feminine" guys..

kadang2 lam kampus or kat high school.. kawan2 pakat tolong cabut or shukurkan.. hahaha.. kita dulu lam kuliah tengah tunggu lecturer datang dok menyembang.. belek phone etc.. kat japan.. CABUT KENING!! hang mampoo??

ada sesetengah lelaki kat sini trim kening sampai extrim.. jadi satu line halus je.. memang pelik.. ada sesetengah kata, sebab nak jaga penampilan diri, ada sesetengah kata sebab nak kasi MATA NAMPAK BESAQ.. tak kisah la apa pun alasan dia..Bagi aku kening lelaki tak payah nak trim la.. dah la haram, berdosa la pulak tu.. biaq je la dia tumbuh.. (Alhamdulillah kening aku OK) {hasil baka yang berkualiti} hahaha.. kening tebai cam Ji Fatt Alam Perwira tu baru nampak kakooii (cool)...





ok je aku tengok mamat2 ni semua ngan kening berceragah.. tebai..


* sedih kalah berfesyen dengan lelaki jepun..

No comments:

Post a Comment