Thursday, July 19, 2012

Pesen baru tangkap gambaq (live Purikura) ;o{

adoii la.. penant.. dah lama jugak aku menyepi.. bz dok buat preparation untuk Happy Birthday anak aku .. (anak aku tak panggil Birthday Party.. dia panggil Happy Birthday).. macam macam la acara aku plan.. asal2 nak buat pool party.. tapi tak jadi.. sebab cuaca tak mengisinkan.. dah seminggu dok tak senang.. nak buat BBQ ka.. tak nak ka.. nak buat indoor ka.. outdoor.. ingat nak buat kat belakang rumah ja.. laman pun luas.. boleh la budak2 ni dok lari2 pi sana2 sini.. last2, sehari sebelum party tu.. kami cek weather.. OK.. kumori (cloudy) jah.. tapi kadang2 ada setengah website kata ada passing rain.. macam2 la.. susah aku nak paham .. 10 website dok rujuk.. tapi kami rujuk kat website yang predict cuaca bagus je... haha.. nak jugak.. hambek!!

so last2 aku n wife aku plan nak buat hawaiians party.. syoq jugak theme ni.. ok la nak hula2.. sangat sesuai untuk baby girl.. so entry kali ni just nak syer pasai benda apa yang korang boleh buat untuk memeriahkan party.. tak kira lah apa pun theme yang korang buat.. Salah satunya adalah paper cut out accessories .. benda ni senang nak buat.. DIY..things yang mungkin korang perlukan adalah..


1) Softwere Photoshop.. kalau tak dak.. try download trial version.. nak edit color je..
2) skewers.. stick cucuk satay.. besar sikit pun ok tapi jangan sampai besar chopstick sudah..
3) color printer.. laser jet di alu2kan
4) gam and tape untuk lekatkan stick tu kat cut out paper tu
5) manila kad untuk bagi keras kertas tu


cute kan menatang alah ni

design yang atas ni, korang boleh print kat blog nih..


ni antara gambar2 yang aku amek dan yang aku jumpak kat blog len.. cool tak??









korang boleh jugak try bukak blog ni.. dia buat cara lain.. pakai clay kot..

nanti try la buat.. meriah party korang nanti..

3 comments:

  1. let me know if you guys want the template .. i will email it to you..

    ReplyDelete
  2. Aku pun br th pasal bnda kiut ni masa g party au chan.

    ReplyDelete